جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اتاق مشترک بازرگانی ایران کویت، مؤسسه ای عمومی، غیردولتی، غیر تجاری، و غیر انتفاعی و وابسته به اتاق ایران است که به استناد بندهای “د” و “ن” ماده ۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصوب 1369 بر اساس اساسنامه، صرفاً برای توسعه روابط اقتصادی در تمام بخشهای صنعتی، بازرگانی، معدنی، کشاورزی و خدمات و تشویق مبادلات و سرمایه گذاری های دو جانبه بین ایران و کویت تأسیس شده است.

کشور کویت از جمله کشورهای با اهمیت همسایه در منطقه خلیج فارس می باشد که میزبان جمعیت قابل توجهی از ایرانیان است که همواره در تمامی شرایط روابط اقتصادی دو کشور را برقرار نگه داشته اند.ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری با کشور کویت و پتانسیل مناسب موجود در زمینه مراودات تجاری بین دو کشور ، فعالین اقتصادی و تجار و بازرگانان این حوزه را بر آن داشت تا به منظور تسهیل این روابط، اتاق مشترک را تشکیل دهند.

سرانجام این اتاق در سال 1398 تاسیس شد و تعدادی از فعالان تجاری در این حوزه ( حقیقی و حقوقی ) به عضویت این اتاق درآمدند تا با تشریک مساعی و استفاده از پتانسیل های موجود و از طریق دیپلماسی اقتصادی بتوانند دو هدف عمده یعنی گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک را جامعه عمل بپوشانند از مهمترین اهداف ایجاد اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت تنظیم گری روابط اقتصادی و تجاری میان بخش خصوصی دو کشور به عنوان نهادی رسمی و قانونی ، فعال نمودن دیپلماسی تجاری و اقتصادی، توسعه صادرات غیر نفتی و خدمات فنی مهندسی، سرمایه گذاری های مشترک و ارتقاء حجم تجارت خارجی میان دو کشور می باشد.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت با هدف تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور، اهداف و وظایف

متعددی را دنبال میکند که به شرح زیر است:

۱- جمع آوری اطلاعات اقتصادی

دبیرخانه این اتاق به جمعآوری آمار و اخبار مرتبط با روابط تجاری و اقتصادی دو کشور میپردازد. متقاضیان میتوانند با ارسال درخواست کتبی یا مراجعه به وب سایت اتاق به این اطالعات دسترسی پیدا کنند.

۲- مشارکت در رویدادهای اقتصادی

الف- برگزاری جلسات و سمینارها: اتاق به طور دورهای کنفرانسها و سمینارهایی را برای ایجاد فرصتهای اقتصادی و طرح مسائل اعضا برگزار میکند. اطالعات این جلسات معموالً یک هفته قبل از برگزاری از طریق ایمیل و وبسایت اطالعرسانی میشود.

ب- مشارکت در نمایشگاهها: اتاق پس از شناسایی ظرفیتهای بازار هدف، اعضا را از نمایشگاههای مناسب مطلع میسازد.

ج- اعزام هیاتهای تجاری: با شناسایی بازارهای هدف، اتاق اقدام به اعزام هیاتهای تجاری میکند.

د- مالقات با هیاتهای تجاری کویتی:این مالقاتها بر اساس زمینه فعالیت هیاتهای وارده تنظیم و به فعالن اقتصادی اطلاع رسانی میشود.

۳- ایجاد زمینه های شناخت طرفین

صادرکنندگان میتوانند با ارسال رزومه و زمینه فعالیت خود، امکان یافتن شریک تجاری را فراهم کنند، اگرچه این فرآیند ممکن است زمانبر باشد.

۴- انتقال مشکلات اعضا به مقامات

اتاق بازرگانی ایران و کویت مشکالت اعضا را پس از طرح به مقامات مربوطه ارسال و پیگیری میکند.

۵- فراهم آوردن امکانات سرمایه گذاری مشترک

این اتاق با همکاری سازمان سرمایهگذاری ایران، تالش میکند سرمایهگذاران خارجی را جذب کند و پروژههای اعضا را برای پیگیریهای بعدی دریافت میکند.

۶- حمایت از سلامت روابط تجاری

اتاق به اعضا توصیه میکند که با طرف کویتی خود قرارداد معتبر داشته باشند، از شرکتهای بازرسی معتبر استفاده کنند و در صورت بروز اختالف، از داوری استفاده کنند. همچنین، اعضا میتوانند برای اطمینان از وجود شرکتهای کویتی، درخواست استعالم به دبیرخانه ارسال کنند.

خدمات اتاق:

 

دریافت اطلاعات:

عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت فرصت ارزشمندی برای دسترسی به اطلاعات و خدمات متنوع در حوزه تجارت با کویت فراهم می کند و مزایایی همچون این موارد دارد:

  • دسترسی به اطالعات غربال شده و هدفمند در زمینه قوانین و مقررات بازرگانی با کویت
  • آگاهی از جدیدترین اخبار و تحوالت اقتصادی بازار کویت
  • بهرهمندی از اطالعات تخصصی در حوزههای مختلف کسب و کار در کویت
  • امکان دریافت مشاوره رایگان درباره شرایط ورود به بازار کویت

حقوقی :

با عضویت در اتاق امکان حضور در دوره های آشنایی با قوانین ثبت شرکت در کویت با وکالی کویتی برای شما فراهم می شود. همچنین امکان بهره مندی از خدمات و مشاوره ثبت شرکت به شکل رایگان را خواهید داشت.

آموزش:

اعضای اتاق امکان حضور در دوره های آموزشی متنوع اتاق را با تخفیف ویژه و در مواردی رایگان خواهند داشت. این دوره ها تنوع بی نظیری را از دوره مهارت های تجارت بین المللی تا دوره های آموزشی تخصصی زبان انگلیسی و عربی تجاری دارا هستند.

همتایابی تجاری :

اعضای اتاق با حضور در نشست های B2B امکان همتایابی تجاری در کویت را دارند. همچنین برگزاری نشست های تخصصی با بازاریاب های کویت (Handelsagenten) فرصت معرفی شما به عنوان یک کسب و کار ایرانی را در فضای اقتصادی کویت فراهم می آورد.

شبکه سازی:

با عضویت در اتاق امکان مهمان شدن شما در برنامه های شبکه سازی با فعالین اقتصادی خوشنام کشور در کنار فعالین اقتصادی کویت و مسئولین فراهم می شود. همچنین شما امکان معرفی خود را به عنوان عضو اتاق در یک بخش اختصاصی در وب سایت اتاق خواهید داشت.

error: محتوا محافظت شده است !